Zona de identificação
tipo de entidade
Pessoa coletiva
Forma autorizada do nome
ELTE Rektori Hivatal
Forma(s) paralela(s) de nome
- Egyetemi Iroda, Rektori Iroda, Egyetemi Központi Rektori Iroda, Egyetemi Központi Iroda, Egyetemi Rektori Hivatal, Rektori Titkárság, Rektori Kabinet
Forma normalizada do nome de acordo com outras regras
Outra(s) forma(s) de nome
identificadores para entidades coletivas
área de descrição
Datas de existência
1863-tól
Histórico
Feladata mindig az volt, hogy a rektornak a vezetési teendők ellátásában segítséget nyújtson. A kezdeti idők óta működő kancellár mellé II. József uralkodása idején jegyzői és írnoki állást szerveztek, majd díjnokokat is alkalmaztak. 1863-ban alakul meg az Egyetemi Iroda, amelyet később Rektori Irodának, Egyetemi Központi Rektori Irodának és Egyetemi Központi Irodának is neveztek. 1900-tól Egyetemi Rektori Hivatal a megnevezése, majd az egyetem 1949. évi átszervezése után Rektori Hivatal nevet kapott. A rendszerváltás után először Rektori Titkárság néven szerepelt, majd 2014-től Rektori Kabinetként segíti a rektor munkáját.
Locais
Estado Legal
funções, ocupações e atividades
Mandatos/Fontes de autoridade
Estruturas internas/genealogia
Az 1949. évi reformok után szükségessé vált a Rektori Hivatal átszervezése, amely több szakaszban történt. 1950-ben a kari tanulmányi osztályok irányítására megalakult az Oktatási Osztály. Munkájának egy részét 1964-től a Tudományos Csoport, 1970-től a Tudományszervezési Osztály és a Nemzetközi Kapcsolatok Osztálya vette át. 1950-től külön egységet képez a Személyzeti Csoport, később a Személyzeti Osztály, amely 1970-ben ki is vált a Rektori Hivatalból. 1951-ben megszervezték a rektori titkári állást, ezután a munkák egy részét a titkár irányításával működő Rektori Titkárság végezte.
1990-ben a Rektori Hivatal irányítására létrehozták a Főtitkári Hivatalt, az osztályokat pedig összevonták, illetve új osztályokat hoztak létre: Rektori Titkárság, Oktatási, személyzeti és szociális osztály, Nemzetközi kapcsolatok és tudományszervezési osztály, Ellenőrzési osztály, Önálló jogi csoport és Segédhivatal. 1991-ben a Hivatalt átszervezték, egy időre megszűnt a főtitkári hivatal, majd 1995-től újra működött. A Rektori Hivatal átszervezésére 2000-ben és 2005-ben is sor került, 2014-ben pedig a kancelláriai rendszer bevezetésével ismét új szervezetet kapott.