Azonosítási adatcsoport
Entitás típusa
Szervezet/testület
Kitüntetett névalak
ELTE Rektori Hivatal
Párhuzamos névformák
- Egyetemi Iroda, Rektori Iroda, Egyetemi Központi Rektori Iroda, Egyetemi Központi Iroda, Egyetemi Rektori Hivatal, Rektori Titkárság, Rektori Kabinet
Egyéb szabvány szerinti névalak(ok)
Más névformák
A szervezetek/testületek egyedi azonosítói
Leírási adatcsoport
Létezés időköre
1863-tól
Története
Feladata mindig az volt, hogy a rektornak a vezetési teendők ellátásában segítséget nyújtson. A kezdeti idők óta működő kancellár mellé II. József uralkodása idején jegyzői és írnoki állást szerveztek, majd díjnokokat is alkalmaztak. 1863-ban alakul meg az Egyetemi Iroda, amelyet később Rektori Irodának, Egyetemi Központi Rektori Irodának és Egyetemi Központi Irodának is neveztek. 1900-tól Egyetemi Rektori Hivatal a megnevezése, majd az egyetem 1949. évi átszervezése után Rektori Hivatal nevet kapott. A rendszerváltás után először Rektori Titkárság néven szerepelt, majd 2014-től Rektori Kabinetként segíti a rektor munkáját.
Helyek
Jogi helyzete
Funkció, foglalkozás, tevékenység
Feladatkör, hatáskör
Szervezeti felépítés/geneológia
Az 1949. évi reformok után szükségessé vált a Rektori Hivatal átszervezése, amely több szakaszban történt. 1950-ben a kari tanulmányi osztályok irányítására megalakult az Oktatási Osztály. Munkájának egy részét 1964-től a Tudományos Csoport, 1970-től a Tudományszervezési Osztály és a Nemzetközi Kapcsolatok Osztálya vette át. 1950-től külön egységet képez a Személyzeti Csoport, később a Személyzeti Osztály, amely 1970-ben ki is vált a Rektori Hivatalból. 1951-ben megszervezték a rektori titkári állást, ezután a munkák egy részét a titkár irányításával működő Rektori Titkárság végezte.
1990-ben a Rektori Hivatal irányítására létrehozták a Főtitkári Hivatalt, az osztályokat pedig összevonták, illetve új osztályokat hoztak létre: Rektori Titkárság, Oktatási, személyzeti és szociális osztály, Nemzetközi kapcsolatok és tudományszervezési osztály, Ellenőrzési osztály, Önálló jogi csoport és Segédhivatal. 1991-ben a Hivatalt átszervezték, egy időre megszűnt a főtitkári hivatal, majd 1995-től újra működött. A Rektori Hivatal átszervezésére 2000-ben és 2005-ben is sor került, 2014-ben pedig a kancelláriai rendszer bevezetésével ismét új szervezetet kapott.