Showing 2364 results

Archival description
Print preview View:

Rektori Hivatal

Feladata mindig az volt, hogy a rektornak a vezetési teendők ellátásában segítséget nyújtson. A kezdeti idők óta működő kancellár mellé II. József uralkodása idején jegyzői és írnoki állást szerveztek, majd díjnokokat is alkalmaztak, ettől kezdve történik említés Egyetemi irodáról, illetve Rektori irodáról. Több helyen Egyetemi Központi Iroda néven szerepel. Az 1900/01-es tanévtől találkozunk a Rektori Hivatal elnevezéssel. Az 1949. évi reformok után szükségessé vált a Rektori Hivatal átszervezése, amely több szakaszban történt. 1950-ben a kari tanulmányi osztályok irányítására megalakult az Oktatási Osztály. Munkájának egy részét 1964-től a Tudományos Csoport, 1970-től a Tudományszervezési Osztály és a Nemzetközi Kapcsolatok Osztálya vette át. 1950-től külön egységet képez a Személyzeti Csoport, később a Személyzeti Osztály, amely 1970-ben ki is vált a Rektori Hivatalból. 1951-ben megszervezték a rektori titkári állást, ezután a munkák egy részét a titkár irányításával működő Rektori Titkárság végezte. A rendszerváltozás a Rektori Hivatal esetében az alábbi átalakulással járt. Négy egység között osztották meg a feladatokat; Főtitkári Hivatal, Rektori Titkárság, Nemzetközi Kapcsolatok és Tudományszervezési Osztály, valamint Oktatási, Személyzeti és Szociális Osztály.

Results 1 to 10 of 2364