Fond 144 - Pedagógia Tanszék

Azonosítási adatcsoport

Jelzet

HU SEK VIII.II.144

Cím

Pedagógia Tanszék

Dátum(ok)

  • 1984 - 2013 (Létezés)

Leírási szint

Fond

Terjedelem, adathordozók

0,36 ifm

Kontextusra vonatkozó adatcsoport

Iratképző neve

(1971-)

Szervtörténet

Neveléstudományi Tanszék (1971-1993)
Pedagógia Tanszék (1993-2003, a Neveléstudományi Intézeten belül)
Pedagógiai Intézeti Tanszék (2003-2013, a Pedagógiai és Pszichológiai Intézeten belül)
Pedagógiai Intézet (2014-2017)
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Pedagógiai és Pszichológiai Intézet (2018-)
A Pedagógiai Tanszék a Szombathelyi Tanítóképző Intézet Pedagógiai Szakcsoportjának utódjaként jött létre 1971-ben. A videotechnika és a zárt láncú televízió alkalmazása a tanárképzésben Magyarországon elsőként indult el a tanszéken Lux Ibolya és Horváth Rezsőné vezetésével. Az 1980-as évek végétől alternatív pedagógiákkal ismerkedhettek meg a hallgatók: Waldorf iskola, Freinet pedagógia, Szentlőrinci Iskolakísérlet, Zsolnai-féle Képességfejlesztő Iskola. A pedagógiai elméleti tárgyak rendezése érdekében integrált tárgyak (pl. nevelés elméleti) oktatását vezették be. Majd nagyobb hangsúlyt kapott a gyakorlati képzés. A tanszék oktatói dolgozták ki az „Egyéni pedagógiai, pszichológiai gyakorlatok” megfigyelési szempontjait, készítették fel a hallgatókat, ellenőrizték, értékelték munkáikat. Az 1980-as években részt vállalt a tanszék a burgenlandi magyartanárok képzésében, majd a svédországi tanárok továbbképzésében. Az oktatók folyamatosan képezték magukat. Munkáik szakmai kötetekben, szakfolyóiratokban jelentek meg: 1978-1986 között a Szombathelyi Tanárképző Főiskola Tudományos Közleményeiben, 1978-1998 között a Magunknak-magunkról köteteiben.

Forrás:
A szárnyas idő: 50 éves a felsőfokú képzés Szombathelyen. Szerk. biz. elnöke Stipkovits Ferenc. Sopron-Szombathely: Nyugat-magyarországi Egyetem Kiadó, 2010. 340 p.

A megőrzés története

Levéltárba kerülés/Gyarapodás

Az iratanyagot a Pedagógiai Intézet adta át a levéltárnak 2015-ben költözés miatt.

A tartalomra és a szerkezetre vonatkozóadatcsoport

Tárgy és tartalom

A Fond a tanszék iktatott iratait-, levelezését, vegyes iratanyagát, megbízási szerződéseit, tantárgyi tematikáit tartalmazza.

Iratértékelés, selejtezés, tervezés

Jövőbeni gyarapodás

Leírási egység szerkezete

A Fond középszinten rendezett.

A hozzáférésre és használatra vonatkozó adatcsoport

Jogi helyzet

Reprodukciós korlátozások

Nyelv

    Anyag írásrendszere

      Nyelv és írásrendszer megjegyzések

      Fizikai jellemzők, technikai követelmények

      Segédletek

      Kapcsolódó anyagokra vonatkozó adatcsoport

      Eredeti példányok léte és őrzőhelye

      Másolatok léte és őrzőhelye

      Kapcsolódó leírási egységek

      Kapcsolódó leírások

      Megjegyzések adatcsoport

      Alternatív azonosító(k)

      Kapcsolódási pontok

      Téma kapcsolódási pontok

      Hely kapcsolódási pontok

      Név kapcsolódási pontok

      Műfaji Kapcsolódási pontok

      Ellenőrző adatcsoport

      Leírási azonosító

      Intézmény azonosítója

      Felhasznált szabályok és/vagy előírások

      Állapot

      A leírás részletezettségi szintje

      A leírás készítésének felülvizsgálatának törlésének ideje

      1. március 31.

      Nyelv(ek)

        Írásrendszer(ek)

          Források

          Gyarapodási adatcsoport