Fonds 144 - Pedagógia Tanszék

Bereich "Identifikation"

Signatur

HU SEK VIII.II.144

Titel

Pedagógia Tanszék

Datum/Laufzeit

  • 1984 - 2013 (Anlage)

Erschließungsstufe

Fonds

Umfang und Medium

0,36 ifm

Bereich "Kontext"

Name des Bestandsbildners

(1971-)

Verwaltungsgeschichte

Neveléstudományi Tanszék (1971-1993)
Pedagógia Tanszék (1993-2003, a Neveléstudományi Intézeten belül)
Pedagógiai Intézeti Tanszék (2003-2013, a Pedagógiai és Pszichológiai Intézeten belül)
Pedagógiai Intézet (2014-2017)
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Pedagógiai és Pszichológiai Intézet (2018-)
A Pedagógiai Tanszék a Szombathelyi Tanítóképző Intézet Pedagógiai Szakcsoportjának utódjaként jött létre 1971-ben. A videotechnika és a zárt láncú televízió alkalmazása a tanárképzésben Magyarországon elsőként indult el a tanszéken Lux Ibolya és Horváth Rezsőné vezetésével. Az 1980-as évek végétől alternatív pedagógiákkal ismerkedhettek meg a hallgatók: Waldorf iskola, Freinet pedagógia, Szentlőrinci Iskolakísérlet, Zsolnai-féle Képességfejlesztő Iskola. A pedagógiai elméleti tárgyak rendezése érdekében integrált tárgyak (pl. nevelés elméleti) oktatását vezették be. Majd nagyobb hangsúlyt kapott a gyakorlati képzés. A tanszék oktatói dolgozták ki az „Egyéni pedagógiai, pszichológiai gyakorlatok” megfigyelési szempontjait, készítették fel a hallgatókat, ellenőrizték, értékelték munkáikat. Az 1980-as években részt vállalt a tanszék a burgenlandi magyartanárok képzésében, majd a svédországi tanárok továbbképzésében. Az oktatók folyamatosan képezték magukat. Munkáik szakmai kötetekben, szakfolyóiratokban jelentek meg: 1978-1986 között a Szombathelyi Tanárképző Főiskola Tudományos Közleményeiben, 1978-1998 között a Magunknak-magunkról köteteiben.

Forrás:
A szárnyas idő: 50 éves a felsőfokú képzés Szombathelyen. Szerk. biz. elnöke Stipkovits Ferenc. Sopron-Szombathely: Nyugat-magyarországi Egyetem Kiadó, 2010. 340 p.

Bestandsgeschichte

Abgebende Stelle

Az iratanyagot a Pedagógiai Intézet adta át a levéltárnak 2015-ben költözés miatt.

Bereich "Inhalt und innere Ordnung"

Eingrenzung und Inhalt

A Fond a tanszék iktatott iratait-, levelezését, vegyes iratanyagát, megbízási szerződéseit, tantárgyi tematikáit tartalmazza.

Bewertung, Vernichtung und Terminierung

Zuwächse

Ordnung und Klassifikation

A Fond középszinten rendezett.

Bedingungen des Zugriffs- und Benutzungsbereichs

Benutzungsbedingungen

Reproduktionsbedingungen

In der Verzeichnungseinheit enthaltene Sprache

Schrift in den Unterlagen

Anmerkungen zu Sprache und Schrift

Physische Beschaffenheit und technische Anforderungen

Findmittel

Bereich Sachverwandte Unterlagen

Existenz und Aufbewahrungsort von Originalen

Existenz und Aufbewahrungsort von Kopien

Verwandte Verzeichnungseinheiten

Verwandte Beschreibungen

Bereich "Anmerkungen"

Alternative Identifikatoren/Signaturen

Zugriffspunkte

Zugriffspunkte (Thema)

Zugriffspunkte (Ort)

Zugriffspunkte (Name)

Zugriffspunkte (Genre)

Bereich "Beschreibungskontrolle"

Identifikator "Beschreibung"

Archivcode

Benutzte Regeln und/oder Konventionen

Status

Erschließungstiefe

Daten der Bestandsbildung, Überprüfung, Löschung/Kassierung

  1. március 31.

Sprache(n)

Schrift(en)

Quellen

Bereich Zugang

Verwandte Themen

Verwandte Personen und Organisationen

Verwandte Genres

Verwandte Orte