Fondo 144 - Pedagógia Tanszék

Área de identidad

Código de referencia

HU SEK VIII.II.144

Título

Pedagógia Tanszék

Fecha(s)

  • 1984 - 2013 (Creación)

Nivel de descripción

Fondo

Volumen y soporte

0,36 ifm

Área de contexto

Nombre del productor

(1971-)

Historia administrativa

Neveléstudományi Tanszék (1971-1993)
Pedagógia Tanszék (1993-2003, a Neveléstudományi Intézeten belül)
Pedagógiai Intézeti Tanszék (2003-2013, a Pedagógiai és Pszichológiai Intézeten belül)
Pedagógiai Intézet (2014-2017)
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Pedagógiai és Pszichológiai Intézet (2018-)
A Pedagógiai Tanszék a Szombathelyi Tanítóképző Intézet Pedagógiai Szakcsoportjának utódjaként jött létre 1971-ben. A videotechnika és a zárt láncú televízió alkalmazása a tanárképzésben Magyarországon elsőként indult el a tanszéken Lux Ibolya és Horváth Rezsőné vezetésével. Az 1980-as évek végétől alternatív pedagógiákkal ismerkedhettek meg a hallgatók: Waldorf iskola, Freinet pedagógia, Szentlőrinci Iskolakísérlet, Zsolnai-féle Képességfejlesztő Iskola. A pedagógiai elméleti tárgyak rendezése érdekében integrált tárgyak (pl. nevelés elméleti) oktatását vezették be. Majd nagyobb hangsúlyt kapott a gyakorlati képzés. A tanszék oktatói dolgozták ki az „Egyéni pedagógiai, pszichológiai gyakorlatok” megfigyelési szempontjait, készítették fel a hallgatókat, ellenőrizték, értékelték munkáikat. Az 1980-as években részt vállalt a tanszék a burgenlandi magyartanárok képzésében, majd a svédországi tanárok továbbképzésében. Az oktatók folyamatosan képezték magukat. Munkáik szakmai kötetekben, szakfolyóiratokban jelentek meg: 1978-1986 között a Szombathelyi Tanárképző Főiskola Tudományos Közleményeiben, 1978-1998 között a Magunknak-magunkról köteteiben.

Forrás:
A szárnyas idő: 50 éves a felsőfokú képzés Szombathelyen. Szerk. biz. elnöke Stipkovits Ferenc. Sopron-Szombathely: Nyugat-magyarországi Egyetem Kiadó, 2010. 340 p.

Institución archivística

Historia archivística

Origen del ingreso o transferencia

Az iratanyagot a Pedagógiai Intézet adta át a levéltárnak 2015-ben költözés miatt.

Área de contenido y estructura

Alcance y contenido

A Fond a tanszék iktatott iratait-, levelezését, vegyes iratanyagát, megbízási szerződéseit, tantárgyi tematikáit tartalmazza.

Valorización, destrucción y programación

Acumulaciones

Sistema de arreglo

A Fond középszinten rendezett.

Área de condiciones de acceso y uso

Condiciones de acceso

Condiciones

Idioma del material

Escritura del material

Notas sobre las lenguas y escrituras

Características físicas y requisitos técnicos

Instrumentos de descripción

Área de materiales relacionados

Existencia y localización de originales

Existencia y localización de copias

Unidades de descripción relacionadas

Descripciones relacionadas

Área de notas

Identificador/es alternativo(os)

Puntos de acceso

Puntos de acceso por materia

Puntos de acceso por lugar

Puntos de acceso por autoridad

Tipo de puntos de acceso

Área de control de la descripción

Identificador de la descripción

Identificador de la institución

Reglas y/o convenciones usadas

Estado de elaboración

Nivel de detalle

Fechas de creación revisión eliminación

  1. március 31.

Idioma(s)

Escritura(s)

Fuentes

Área de Ingreso

Materias relacionadas

Personas y organizaciones relacionadas

Tipos relacionados

Lugares relacionados